„V čínské sérii Peter May ukazuje, že umí zaujmout i prostředím velmi odlišným od toho, jaké znají třeba posluchači trilogie Lewis. Nevyužívá však Peking pouze jako atraktivní exotickou kulisu, ale zabývá se historií i režimem a tím, jak ovlivňuje a poznamenává životy lidí. Jako příjemné odlehčení pak funguje napětí mezi ústřední dvojicí, kterou k sobě poutají silné city, jež ale nesmí být naplněny a tudíž vybublávají v malých rozmíškách, neutuchajícím jiskření, ale i rýpaní, a občasném pořádném výbuchu emocí. Herci se tedy mohli důkladně vyřádit,“ uvedla Šárka Nováková, redaktorka vydavatelství OneHotBook.
Autor navíc reálie důkladně nastudoval a při psaní spolupracoval přímo s čínskou policií. „První díl jsem začal připravovat v roce 1997. Tou dobou byla čínská policie úplně odtržená, na webu ani v literatuře se o ní nedalo nic najít. Na internetu jsem naštěstí objevil kontakt na amerického kriminalistu Dr. Richarda Warda, který v 90. letech školil v Šanghaji pět set nejlepších policistů z celé země v západních metodách a technikách. Pro čínskou policii byl něco jako Bůh. Požádal jsem ho o pomoc a on souhlasil se schůzkou v Paříži, kde byl tehdy na konferenci o mezinárodním terorismu. Zřejmě jsem u něj ‘prošel’, protože pak už kontaktoval policejní velitelství v Pekingu, a když jsem potřeboval informace, dveře se mi zázračně otevřely. Vzali mě pod křídlo – ať už jsem chtěl jít kamkoli a dělat cokoli, prostě to zařídili,“ prozradil Peter May.
Nahrávku v režii Michala Bureše doprovází původní hudební doprovod, místy temný a zádumčivý, jinde hravý, pomrkávající, pokaždé však atmosféricky komponovaný a okořeněný orientálními strunnými nástroji i rytmy.