Když si v roce 1921 udělala řidičský průkaz, žen se stejným oprávněním existovalo jen pár desítek. Za pět let jako první žena na světě vyhrála mezinárodní závod automobilů. Byla rovnocennou soupeřkou věhlasných jezdců jako Louis Chiron či Ernesto Maserati. Po vítězství v prvním ročníku legendárního okruhu Nürburgring roku 1927 Eduard Bass v Lidových novinách vzkázal: „Na německou Velkou cenu,/ stačilo nám vyslat ženu,/ arci když je taková/ jako paní Junková./ Ta když sedne k volantu,/ rekordy jdou k čerchmantu.“ Jaroslav Ježek ji oslavil čtyřtaktním foxtrotem Bugatti step. Její memoáry jsou určené nejen pro milovníky motorismu a automobilů-veteránů, ale přináší strhující dobrodružství z doby, kdy byl u nás automobil zatížen daní z luxusu a maximální povolená rychlost v zatáčkách 6 km/h, zatímco hrdinové v otevřených vozech dosahovali rychlostí nad 200 km/h. Vykresluje také příběh dámy, která se nikdy nevzdávala, dokázala obdivuhodně čelit nepřízni osudu a přijímat nové výzvy. Ve své autobiografii ukazuje, jak její úspěchy změnily společenské nazírání na ženy, neboť pro ně „dobývala svá vítězství“, i když ji kdekdo „před závodem posílal pro vařečku“.
Unikátní autorčinu vizi 20. století doplňuje doslov jejího syna Vladimíra Junka, který představuje vhled do zákulisí rodinného a osobního života.
„Spojení osobností Elišky Junkové a Hany Maciuchové je naprosto okouzlující. Interpretace memoárů ve své době světově nejúspěšnější závodnice hýří odzbrojujícím optimismem a na posluchače intenzivně dýchá hlavně doba dnes již hodně vzdálených 20. let minulého století. Při poslechu Eliščina vyprávění si ale uvědomíte spoustu jiných věcí, především univerzální a v čase neměnné kvality člověka. Eliška byla žena nesmírně pracovitá, cílevědomá a nebojácná, osobnost velmi optimistická a otevřená, vzdělaná a zcestovalá, nesevřená v ,malých‘ hranicích tehdejšího Československa, ale žena s rozhledem a přáteli po celé Evropě, která se vztyčenou hlavou prošla téměř celým stoletím a v dnešní době tak slabé na podobné vzory může svým přístupem k životu a práci nepochybně pozitivně motivovat další generace. ,Eliška‘ se mi zadřela hluboko pod kůži,“ uvedl Martin Pilař, ředitel vydavatelství OneHotBook. Vladimír Junek, adoptivní syn Elišky Junkové, k tomu dodává: „Při poslechu jsem knihu vnímal úplně jinak, než když jsem pracoval na korekturách. Vůbec se nedivím malým dětem, že si nechávají předčítat. Hana Maciuchová a Jaromír Dulava byli skvělá volba a za jejich práci jsem jim osobně poděkoval.“
Posluchači, kteří si nahrávku pořídí na CD, budou moct zároveň se životními peripetiemi fascinující lidské bytosti nasát ducha uplynulé éry i skrze dobové fotografie, jež zdokumentovaly její úspěchy, zasazené do současného grafického řešení ve výpravném obalu.
„Eliška Junková byla výjimečná osobnost. S impozantní a v dnešním světě málo vídanou pílí uskutečňovala své zralé představy, touhy a ideály. Zaujala mě svými povahovými vlastnostmi, láskyplností a vášní, s jakou zvládala neobvyklé úkoly v tak mladém věku. Obě nás spojuje Olomouc, kde jsem také vyrůstala, a to, že Eliška Junková se narodila jako Alžběta Pospíšilová a stejné příjmení měla zamlada moje maminka,“ prohlásila Hana Maciuchová, která Eliščinu autobiografii vypráví. A dodává: „Při četbě se mi potvrdilo, jak jsou vzdělání, houževnatost, odvaha i ctižádost důležité při dosahování cílů, které jsou bez hranic. Eliščina vědomá existence, přehled a využití technických možností strojů Bugatti byly obdivuhodné. Ačkoli ji osud nešetřil, celý život se angažovala v automobilovém sportu.“ A co bylo pro herečku při četbě nejobtížnější? „Náročné bylo vést v evidenci vozový park sportovních strojů různých značek a součinnost vozů i jezdců z celé Evropy a stájí při závodech. Fascinovalo mě, jak byli amatérští jezdci Junkovi – Čeněk a Eliška – schopni konkurovat profesionálům a vítězit,“ přiznává interpretka, která rovněž prozradila, jaké z Eliščiných dobrodružství by si přála zažít: „Existuje úsloví – jezdit jako Chiron. Chtěla bych stejně jako Eliška závodit se Chironem a vyhrát.“
Nahrávku v režii Jitky Škápíkové zvesela doprovázejí klavírní nahrávky dobových skladeb od Jaroslava Ježka a variace na ně. Zazní nepostradatelný Bugatti step inspirovaný Eliščinými výkony na světových tratích či Chironovým vítězstvím na Masarykově okruhu v Brně s vozem téže značky. Rytmus, který zdařile šlape jako závodní motor, pohání celou nahrávku ve svižném tempu vpřed. Nechybí ani další automobily inspirovaná skladba s názvem Mercedes nebo jiné foxtrotové vyhrávky, předěly a intermezza.