Komisař Maigret stvořený francouzským autorem Georgesem Simenonem, známý českým posluchačům donedávna spíše z rozhlasových dramatizací, vychází v nové edici jako četba v podání Jana Vlasáka. V aktuální maigretovské řadě vycházejí tituly, které dosud nebyly zvukově zpracovány.
Audioknižní novinka Maigret – Je tu Felicie vypráví o dalším případu lidského a chápajícího vyšetřovatele, který vůbec poprvé vychází coby ‘mluvené slovo’! „Posluchač, zvyklý jen na dramatizace, se až teď dostává k tomu, aby si užil celé autorovo vyprávění, z něhož na něj promlouvá nejen hlavní linie vyšetřování zločinu, detektivní postupy, kterým z moderních komunikačních technologií vévodí stolní telefon, ale rovněž na něj dýchne bravurně a jen tak mimochodem popsané prostředí, ve kterém se příběhy odehrávají,“ uvedl Martin Pilař, ředitel vydavatelství OneHotBook. A dodal: „Pro mě samotného je neodolatelné poslouchat, jak se Jules Maigret několikrát denně staví v tom kterém bistru, restauraci či jiném podniku ‒ tu na snídani, tu na svačinku, na malou skleničku něčeho ostřejšího, pořádný oběd, skvělou večeři ‒ vnímat, co kde který den servírují za místní speciality a které víno si k tomu dá; to vše navrch i s lehkou skicou tehdejší Paříže, na jejímž půdorysu se dá podobně putovat i dnes.“
V nové čtvrti na předměstí Paříže, kde dosud panuje idyla takřka venkovského rázu, je zavražděn starší usedlý muž Jules Lascours, přezdívaný Pirát. Vyšetřování se ujímá Maigret, který se pokouší o přesnou rekonstrukci činu. Jediným potenciálním svědkem je dívka jménem Felicie, jež pracovala jako služka oběti. Svérázná Normanďanka, slovy Maigreta „hubená jako tyčka, se špičatým nosem, čelem jak umíněná koza, oblíká se do samých strakamakatin“, má hlavu poblázněnou pravidelným louskáním brakového čtiva a je odhodlaná neprozradit ani slovo z toho, co snad ví, ačkoli jí zesnulý v závěti odkázal svůj dům. Komisař je odhodlaný dostat z děvčete výpověď, s prostořekou Felicií však nemá zrovna lehkou práci.
Jan Vlasák se po audioknize Maigret a jeho mrtvý, která vyšla vloni na podzim, chopil četby dalšího komisařova případu s chutí. „Postupem času se s Maigretem samozřejmě sžívám, je to příjemné si ho připomínat a znovu se snažit jej oživovat v různých nových situacích,“ řekl herec. Příběh Je tu Felicie s sebou navíc díky figurce rázovité služebné nese slušnou dávku jemného humoru a škorpení mezi přecitlivělou, zbrklou, výstřední Felicií a uměřeným, mírně nabručeným ale vnímavým a shovívavým detektivem. „Je zábavné objevovat nové postavy a postavičky a vybavovat je každou nějakou zvláštností. Jakým ‘hlasem’ budu koho mluvit je často věcí momentální inspirace a nápadu na místě v konkrétní situaci vyvolané textem,“ popisuje interpret, jehož zaujalo, že v podobnou dobu, kdy začal nahrávat zvukovou maigretovskou řadu, objevila se v televizi také nová britská minisérie, v níž hlavní roli ztvárnil proslulý představitel Mr. Beana. Ten si zahrál nejen v příběhu Maigret a jeho mrtvý (neboli Maigret a případ mrtvého muže), ale natočil také další díl Noc na křižovatce, který bude následovat i v audioknižní podobě. „Rowana Atkinsona jsem neviděl a ani se nechystám na seriál dívat. Bude jistě vynikající, neboť je to skvělý herec, ale raději zůstanu u své inspirace a své představy. Myslím, že tak můžu Maigreta udělat živějším, než jako eventuální kopií cizího vzoru,“ vysvětlil Jan Vlasák.
Nahrávku doprovází původní hudba, jejíž hlavní motiv nostalgicky připomíná filmové melodie z francouzských kriminálek. Dominantní pozici zaujímá dynamický akordeon, důrazně preludující ve vrstevnaté mollové tónině. Jeho protiváhu tvoří něžná lehce rozpustilého xylofonu, tříštící mohutný tok zvonivými úhozy na klasický klavír. Nástroje drží v rytmu zásadový tympán, který celé souhře dodává naléhavější emoce a melancholičtější náladu.