Autorovi Thomasu H. Blockovi se povedlo nejen získat čtenáře thrillerovým dějem, ale také obvinit „bezohledný militarismus americké armády“, proto jeho kniha dosáhla v Československu vysokého nákladu. Blockův román se v roce 2005 po knižní úpravě Nelsona DeMille dočkal i televizního zpracování v režii T. J. Scotta s Aidanem Quinnem v roli amatérského pilota. Nutno dodat, že nepříliš úspěšného zpracování.
Lépe na tom je tato desetidílná rozhlasová dramatizace z roku 1984. Režisér Miroslav Buriánek z plzeňského studia nastudoval thriller ve stereo úpravě. Buriánek se scénářem pracuje velmi působivě: nechává na vypravěči většinu popisu, aniž jej nějak výrazněji zvukově ilustruje, aby pak náhle nechal propuknout silnou akustickou akci, jakou je například řev motorů nebo výkřiky pasažérů.
Plzeňská inscenace měla premiéru začátkem roku 1986 na Vltavě v cyklu 3×60, a to stereo a dosáhla i několika repríz (například v pořadu Dveře dokořán). Později však došlo k poškození zvukového záznamu. Zásadnímu a nenávratnému. Nenávratnému?
Podle legendy potřebovali reportéři Československého rozhlasu v Plzni během listopadových dní roku 1989 volný magnetofonový pás a omylem sáhli po pásech s nahrávkami seriálu Mayday. Původní legenda hovořila o nenávratné ztrátě poloviny dílů, jeden z fanoušků stránky Panáček v říši mluveného slova však podnikl hlubší průzkum přímo v plzeňském rozhlasovém archívu a zjistil, že ve skutečnosti chybí jen poslední, desátý díl seriálu. Sám režisér tuto situaci smutně okomentoval: „Mayday bez desátého, posledního dílu je nevysílatelný, odepsaný, zmařený.“ Tím ovšem na deset let vývoj okolo seriálu ustal.
Až v roce 2020 se autorovi tohoto článku ozval soukromý audiofil, který si v osmdesátých letech celý seriál natočil. Právě díky němu se podařilo seriál zkompletovat téměř beze zbytku: u desátého dílu chyběla jen část úvodní znělky a hlasatelský souhrn minulého děje. Buriánkův a Blockův Mayday se tak po více než třiceti letech vrátil ke svým posluchačům a v upravené podobě nyní vychází i na CD.