„Peter May se mi trilogií Lewis vryl hluboko pod kůži. A nejen mně, její druhý díl teď získal cenu Audiokniha roku 2014 v kategorii Nejlepší četba. Pán ohně je jiný prožitek, je to zase ale Peter May, výborný vypravěč. Působí v něm exotika série i skvěle fungující chemie mezi prostořekou americkou patoložkou a introvertním čínským komisařem, kteří jsou nuceni pátrat spolu, takže příběh střídavě vyprávějí – proto jsme se rozhodli obsadit nahrávku dvěma herci. Rozhodně to není poslední audiokniha od našeho oblíbeného spisovatele,“ uvedl Martin Pilař z vydavatelství OneHotBook.
„Na Margaret se mi líbí, že si jako cizinka, která přijíždí do docela vyhraněné země, udržuje svůj americký pohled na věc, kvůli čemuž samozřejmě dochází ke spoustě střetů. A nejenom s Li Jenem, kterého hraje Martin, ale i s ostatními postavami. Prochází různými vlnami: těžko se jí tam aklimatizuje, ale na druhou stranu je jí líto, že si o té zemi nezjistila víc, protože pak má člověk určité předsudky a brání se poznání, jaká je skutečná realita. Připadá mi živá, lehce prostořeká typu, co na srdci, to na jazyku a nekalkuluje s pocity ani s myšlenkami,“ popisuje svou hrdinku Margaret Campbellovou herečka Jana Plodková. Jejím hlasovým partnerem byl Martin Myšička, který se zhostil role čínského komisaře Li Jena. „Je to sice pan Stydlín, ale hlavně férovej chlap, jemuž jde zejména o kariéru, ale policejní práci dělá poctivě. Li v sobě zosobňuje čínské tradice a hodnoty, ale zároveň se vnitřně staví kriticky k událostem za vlády Mao Ce-tunga. A sice je Číňan, ale také byl na stáži v Americe a snaží se být otevřený vůči novým věcem. Z čehož vzniká rozpor, protože se vnějším vlivům zároveň brání. Musí tudíž překročit vlastní zábrany a díky tomu se v průběhu příběhu zajímavě vyvíjí,“ líčí svého protagonistu herec.
V audioknize četli oba interpreti nejen pasáže napsané z pohledu svých postav, ale velkou část nahrávání strávili ve studiu dohromady při společných scénách. „Když je to téměř dialog, že jsme opravdu u mikrofonu spolu, je to výhoda, jelikož na sebe reagujeme. Navíc jak jsme dva, tak ani jeden z nás není zapřažený pořád a vydržíme číst delší dobu,“ vysvětluje Martin Myšička. A dodává: „Posluchač toho bude vědět víc, než každá z těch postav sama o sobě. Li Jen má v sobě pnutí nebo touhu, a zároveň strach, jak to vnímá druhá strana. Zatímco posluchač se dozví, že Margaret je na tom podobně, samotné postavy si to vzájemně ještě neřekly.“ Pochvaloval si i spolupráci s režisérem Michalem Burešem: „Pro mě je nejcennější, že mě tlačí, abych se byl schopen nechat textem inspirovat. A najednou se to v hlavě přepne jinak, než kdybych všechno analyzoval.“
Náladu nahrávky umocňuje původní hudební doprovod, okořeněný orientálními strunnými nástroji i rytmy, které střídají dynamičtější thrillerové pasáže, v nichž se však rovněž objevují melancholické tóny.