„Číst pro děti je podobné, jako když čtete dospělým – i ti jsou natěšení na příběhy, které se jim předkládají, úplně stejně jako děti. Jde jen o to, jaké příběhy jsou schopny pochopit děti a jaké dospělí. Ale kdybych při čtení pro děti šišlal a infantilněl, to by mě hanba fackovala. To bych maximálně využil jen u postavy, která se takhle dětinsky chová. Některá témata jsou vážnější, některá hravější. Rozdíl je spíš v tomhle. Pokud jde v pohádce do tuhého, chtějí to i děti brát vážně, protože nejlepší hra je ta, která působí věrohodně,“ vysvětluje herec svůj přístup k látce pro mladé posluchače.
Bratři Alrik a Viggo přicházejí do městečka Mariefred, aby se stali členy nové pěstounské rodiny. Zdá se však, že kam vkročí, tam se dějí podivné věci. Jakoby se k životu se probouzely nadpřirozené bytosti. Možná jsou tu oba chlapci hlavně proto, aby pomohli chránit tajnou knihovnu, ukrytou pod kostelním návrším, neboť kdosi přivolává z hlubin věků temné síly a svět se ocitá v ohrožení. V okolí po nocích řádí záhadný tvor podobný ohromnému psovi a napadá místní obyvatele. Může to být vlkodlak? A jak s něčím takovým bojovat? Bratři se usilovně snaží najít odpověď v tajné knihovně a setkávají se přitom se záhadným čarodějem Damírem, který přišel varovat strážce před smrtelným nebezpečím. Mohou ale podivnému návštěvníkovi věřit?
Jako otec dvou synů se herec zamyslel i nad tím, jak by je příběh o dvou bratrech bavil. „Myslím, že by se jim to líbilo. Možná si to pustí i teď, kdy jsou dospělí, protože tajemné příběhy mají rádi pořád. A stejně budou mít pocit, že jsem to namluvil jenom pro ně. A ono to vlastně tak trochu je. Je pravda, že když namlouvám dětské příběhy, nikdy se nezbavím pocitu, že sedím na koberci u jejich postýlek a vidím jejich upřené pohledy do stropu nebo do peřiny, které prozrazují, jak jim v těch hlavičkách jede fantazie na plné obrátky,“ prozrazuje Jan Vondráček. Jak se interpret na natáčení příběhu připravoval? „Vzhledem k tomu, že jsou tam postavy, které je potřeba trochu víc odlišit, aby byly situace přehledné, musel jsem si vymyslet charakter mluvy a verbálního jednání u každé z nich. A pak už se ve studiu ve spolupráci s režisérem necháte vést příběhem, tempem i rytmem jednotlivých situací,“ vysvětluje herec.
Nahrávku doprovází originální hudba složená z pouliční směsi akordeonu, bonga, ale třeba i valchy v rytmice. Vzhledem k tématu samozřejmě nechybí tajemné zvuky, ruchy, efekty a ozvěny. Zazní i mocný a temný „hlas podsvětí“…