„Je to naše první audioknižní fantasy, tedy žánr, který nám doposud v nabídce scházel. O to pečlivěji jsme titul vybírali a připravovali. V zahraničí nesmírně úspěšná a oceňovaná inovativní sága je sofistikovaně laděná v durové i mollové tónině, která silný příběh chytře mísí s temnými až skličujícími podtóny, jež však díky šikovnému dávkování přináší výjimečné dílo. Nám navíc struktura příběhu nabídla možnost rozepsat partituru celé písně pro dva hlasy a posluchačům přehrát vyprávění v celém rozsahu v té nejlepší formě…“ uvedl Martin Pilař, ředitel vydavatelství OneHotBook.
„Je to dobrý příběh, postavy jsou dobře vystavěné a celý román příjemně plyne. Jsou v ní zajímavé zvraty a pak zase klidné části. Líbily se mi pasáže, kde se popisuje výcvik přežití v divočině. Už první scéna, kdy kluci museli přežít sami v divoké přírodě, byla fascinující. Ocitli se uprostřed lesa, každý na jiném místě, a nesměli s nikým komunikovat…“ popisuje Ivan Lupták, interpret audioknihy, který se ujal vyprávění protagonisty. „Vélin Al Sorna, přes něhož sledujeme celý příběh, je neobyčejně obyčejný kluk s pohnutým osudem. Jako malému mu zemře maminka a vzápětí ho otec odevzdá do kláštera, kde panují velice tvrdé, spartánské podmínky. Je ovšem od počátku předurčen k velkým věcem,“ popisuje herec ústřední postavu. A dodává: „Román je dost rozsáhlý, takže jsem si na každou frekvenci vždycky připravoval jen určitou část textu, která se měla číst. Bavilo mě, že úplně nevím, jak to dopadne, a že doma pokaždé dál a dál objevuju, co přijde. Byl to zvláštní maraton, načítat šest set stran. Před danou frekvencí si vždycky podtrhávám slova, která jsou složitější, a zvýrazňuju si dialogy – protože každá postava má svou barvu –, abych zhruba věděl, až budu číst, o co tam půjde a kdo v danou chvíli mluví.“ A co vlastně znamená samotný název titulu? „Píseň krve je nějaký intuitivní hlas, který hlavního hrdinu vede v životě správným směrem nebo správnou cestou. Vždycky když se blíží nějaké nebezpečí, píseň krve zintenzivní nebo se naopak zmírní. Tak to alespoň chápu já, jako vnitřní hlas, který ho vede,“ vysvětluje herec.
Nahrávku v režii Hynka Pekárka doprovází pompézní a svižné epické skladby, které doslova valí příběh vpřed, zatímco výrazné basové rytmice v poklusu zdařile sekundují melodické linky „středověkých“ strunných nástrojů či cembala. V kontrastu s hutnou harmonií zaznívají i subtilní, niterné lyrické předěly, jež si vystačí s nápaditou hrou na loutnu či mandolínu.