Vyhledat

Povídky Šimka a Grossmanna

Povídky Šimka a Grossmanna
Povídky Šimka a Grossmanna

Původní LP album 1218 0434 "Povídky Šimka a Grossmanna" vydal Supraphon v roce 1978.

Některé písně a povídky již digitálně vyšly na různých CD albech, ale LP v původní podobě a sestavě vychází poprvé i s původním komentářem Miloslava Šimka:

Dobrý den, vážení přátelé!

Upřímně Vás vítám nad deskou povídek Šimka a Grossmanna, které jsme s Jirkou Grossmannem psali nejprve pro klub Olympik ve Spálené ulici, a později pak pro divadlo Semafor. Nejvíce jsme jich četli v Návštěvních dnech, což byly zprvu vlastně literárně hudební večery. Dobře je pamatují i písničkáři Mirek Paleček a Michael Janík, kteří v těchto pořadech vystupovali jako hosté. Proto jsem je pozval i na veřejnou nahrávku této desky, aby nám atmosféru někdejších Návštěvních dnů alespoň trochu přiblížili. A nyní mi dovolte několik slov k povídkám, zejména k těm, které na desce předčítám. Jejich psaní bylo jistě ovlivněno i tím, že já jsem nějakou dobu učil a Jirka se asi dvakrát přišel podívat do mých hodin, převlečen za inspektora. Když jsem začal učit na devítileté střední škole v Praze Střešovicích, byla mi svěřena kromě jiných předmětů i výuka hudební výchovy. Kdo mě slyšel zpívat, ví, že to byl zločin spáchaný na mně i dětech. Když se to Jirka dozvěděl, smál se – podle mě až zbytečně dlouho a nahlas. Ale všechno zlé je k něčemu dobré. Díky tomu, že jsem vyučoval hudební výchově, vznikla povídka „Výchovný koncert“. Jinou událost školního života, na kterou jistě nelze zapomenout a na kterou jsme pochopitelně nezapomněli ani my s Jirkou, je bezesporu branné cvičení, jak se ostatně jmenuje i další příběh. Jednou, když Jirka ležel v nemocnici na Karlově náměstí – to už na něj útočila nemoc – jsme v pokojíku, který nám vyhradil pan primář, sepsali povídku „Jak jsem onemocněl“. Na ní je vidět Jirkův obrovský elán. Moc jsem to u něho obdivoval, ani v době nemoci neztrácel smysl pro humor. Jednou z našich nejpopulárnějších povídek v době, kdy jsme ještě hráli v klubu Olympik, byla povídka nazvaná „Můj první mejdan“. Museli jsme ji číst, kdekoliv jsme se objevili, diváci si nám o ni psali, sami si ji opisovali. Po letech na ni vzpomínal jeden mladík na jakési besedě a ptal se nás, jestli také někdy popíšeme studentský večírek. A my tenkrát slíbili, že se o to pokusíme. „Maturitní večírek“ patří mezi poslední povídky, které jsme s Jiřím Grossmannem napsali. A jestliže na této desce je na konci zařazena naopak jedna z našich prvních povídek „Quido shání nevěstu“, je to proto, že na počátky své spolupráce s Jirkou vzpomínám snad nejraději. Byli jsme bezesporu ovlivněni němými groteskami, které jsme milovali a ochotně chodili všude tam, kde se zrovna promítaly. Proto i v „Quidovi“ do sebe lidi hodně strkají, ba i házejí po sobě šlehačkou.

banner 1200x150

Váš Miloslav Šimek
 

text: SUPRAPHON a.s.

Délka:

1:00 h

Překladatel: 

Úprava: 

Interpret: 

Rok vydání:

2023

Pořadí v sérii:

Vydavatel: 

Režisér: 

Zvuk: 

Střih: 

Obal: 

Produkce: 

Mastering: 

Výroba: 

Katalogové číslo:

Další tvorba autora

Unikátní záznamy, z velké části považované za ztracené, z tvůrčí dílny nezapomenutelné dvojice V roce 2013 vyšel box 17 CD pod názvem Šimek & Grossmann / Komplet 1966–1971. Za téměř deset let od doby vydání předchozího počinu se objevila v archivech České televize i v archivech soukromých sběratelů řada dalších zajímavých a raritních záznamů obou…

Ze stejného žánru

Pro zpěněnou modrou krev nemůže být život procházka růžovým sadem. Poté co se Mariina plánovaná svatba s Maxem ocitá v ohrožení a bláznivá matka Vivien se utápí v žalu kvůli tragédii lady Di, rozhodne se mladá aristokratka z Kostky navzdory výslovnému otcovu zákazu stvrdit účast rodiny na vernisáži jejich „Bordelu v kuchyni“. Sám zámecký pán…
Českého herce, komika a dabéra Petra Nárožného není třeba představovat. Začínal jako konferenciér skupiny Rangers, v letech 1973-1980 hrál v Semaforu a letos působí již čtyřicátou sezónu v Činoherním klubu v Praze. Je známý z televize, filmů i divadla a jeho osobitý mluvený projev patří neodmyslitelně k řadě animovaných seriálů. Léta odmítá sepsat memoáry. Nyní…
Audioknižně vydané blogové příspěvky Ženy filmového kritika, jejichž autorka za ně byla nominovaná na prestižní literární cenu Magnesia Litera (a přesto si přeje zůstat v anonymitě) jsou vtipným, ironickým i nekompromisně sebeironickým – a nezdráháme se říct až allenovským – nahlédnutím do rodinného soužití ženy a muže, což většina lidí nad 30 let nejspíš důvěrně…
Neumíte si představit, že by mohlo v domově důchodců dojít k něčemu nezákonnému - ať už k podezřelému úmrtí, krádeži nebo obchodu s léky? Jeho devadesátileté obyvatelky Siiri, Irma a Anna-Liisa ano!

Od stejného vydavatele

Tzv. "Velká dramatizace" stejnojmenného románu Karla Maye uzavírá zvukovou trilogii dobrodružství legendárního náčelníka apačů Vinnetoua a jeho bílého bratra Old Shatterhanda, kteří patří již několik generací k nejoblíbenějším klukovským hrdinům.
Deset původních českých detektivních příběhů pro děti s hádankou. Hlavními hrdiny povídek jsou osmiletý Petr a dvanáctiletá Pavla, sourozenci, kteří si říkají "Pátrači". Stávají se svědky nebo přímo účastníky vyšetřování různých kriminálních případů a často napomůžou odhalení pachatele. Ať už jde o krádež horského kola, usvědčení podvodníka, pátrání po autorovi tajemného dopisu či vykradačích bytů,…
Když bylo Spejblovi a Hurvínkovi samotným smutno, objevila se obvykle vzorná, občas hubatá a vždycky dobrá kamarádka Mánička! Ač u žen a dívek se to galantně nemá prozrazovat, tady snad můžeme: právě slaví 88. narozeniny.
Nových deset původních českých detektivních příběhů pro děti s hádankou, které vycházejí též knižně. Osmiletý Petr a dvanáctiletá Pavla jsou sourozenci, kteří se stávají svědky nebo přímými účastníky vyšetřování různých kriminálních případů. Říkají si „Pátrači“ a díky svému detektivnímu talentu často napomohou odhalení pachatele nebo vyřešení záhady. Ať už jde o loupež v galerii, pátrání…
banner 300x480
banner 300x300
banner 300x300

O autorovi

Recenze této audioknihy

Od poloviny šedesátých let bavili Jiří Grossmann a Miloslav Šimek sebe i diváky kratšími autorskými povídkami, které byly součástí jak jejich raných vystoupení v klubu Olympik, tak pozdějších pořadů na prknech divadla Semafor, kde dvojice působila až do Grossmannovy předčasné smrti v roce 1971. Ačkoliv nedlouho poté začal Šimek vystupovat s jinými hereckými partnery, už koncem sedmdesátých let…
Přejít nahoru