„Deaverova tvorba má u nás i v zahraničí pověst napínavých thrillerů s nečekanými momenty a překvapeními, navíc je založená na psychologickém vhledu do mysli zločince a vyšetřovatele, který se snaží na jeho způsob uvažování napojit, aby mohl situaci vyřešit. A Rhyme je skutečně originální protagonista – detektiv je fyzicky znehybněný, takže musí případ řešit opravdu jen v hlavě za pomoci forenzní vědy a své pravé ruky Amélie Sachsové. Když bude mít jeho první případ u posluchačů úspěch, rádi bychom v sérii pokračovali,“ uvedl Martin Pilař z vydavatelství OneHotBook. Potenciál příběhu nepřehlédl ani Hollywood, takže čtenáři knihy či budoucí posluchači audioknihy možná znají filmovou adaptaci Sběratele kostí z roku 1999 s Denzelem Washingtonem a Angelinou Jolie v hlavních rolích.
Newyorské bezpečnostní složky jsou v pohotovosti kvůli konferenci OSN, situaci však zkomplikuje nález těla bizarně zavražděného muže. Pod tlakem okolností požádá policie o pomoc bývalého detektiva Lincolna Rhyma, jenž je po úrazu však ochrnutý a upoutaný na lůžko. Aby se mohl pustit po stopě zabijáka, který své umučené oběti pohřbívá typicky morbidním způsobem a záměrně zanechává drobné stopy, spojí se s mladou pochůzkářkou Amélií, která se tak stává jeho „rukama a nohama“. Jak přibývá mrtvých těl, vynořují se z nově zjištěných informací obrysy dávných hrůz. „Lincoln Rhyme je velmi autentická postava – vzhledem k tomu, jak bojuje se svým postižením a jakým způsobem podléhá nejrůznějším náladám, které logicky přepadají člověka s takovým handicapem. Amélie je zas sympatická tím, že ačkoli spadla rovnýma nohama do práce, kterou nikdy nedělala, tak se s tím docela dobře poprala. Pěkný je i vztah, který mezi nimi vzniká, protože jsou oba dva osobnosti s pevnými zásadami, kteří se snaží dělat věci poctivě,“ popisuje Jan Vondráček svůj pocit z hlavních postav audioknihy, za které by měl hovořit i v dalších dílech řady.
Jan Vondráček má bohaté zkušenosti s rozhlasovou prací i s divadlem a jeho hlas zná řada televizních diváků nejen z dabingu hlavních i vedlejších rolí ve zhruba 4000 filmech, ale i z upoutávek mezi pořady či jako oficiální hlas jedné ze stanic. Jednohlasou audioknihu tohoto rozsahu si však vyzkoušel po dlouhé době. „Kdysi už jsem se natáčení audioknihy účastnil, ale to byla mírná dramatizace a je to už snad osm roků zpátky. Co se týče četby celé audioknihy, je to pro mě trochu premiéra po letech,“ prozrazuje herec. A dodává: „Je to koncentrovanější práce i proto, že člověk čte celou knížku a vytváří veškerý dojem z ní. Když herec nemá partnera, musí si v dialozích představovat, jak reagují ostatní a v podstatě hrát všechny. Rozdílné je hlavně to, že v tom člověk sám.“ Práce ho bavila také proto, že on sám je velkým příznivcem audioknih. „Posluchač by měl mít dojem, že si čte knížku, kterou mu někdo trochu předem připravil. Sám rád audioknihy poslouchám, zvlášť na dlouhých cestách v autě, kdy ten čas se dá příjemně vyplnit čtením. Je to takové čtení do ouška. Dětem jsem také četl, když byly malé, tak teď můžu číst i dospělým,“ přemítal vypravěč Sběratele kostí.
Nahrávku doprovází původní hudba, v níž melancholickou náladu, vytvářenou tóny piana doprovázeného místy kytarou či znepokojivými ozvuky, obměňují „rockovější“ pasáže, které naznačují, že honička na sériového vraha bude dynamická a drsná.