Spisovatele, publicistu a dramatika Davida Zanea Mairowitze jsme mohli potkat v roce 1997 v italské Ravenně na festivalu Prix Italia, kam „doprovázel“ svou hru The Voluptous Tango. V příběhu o nepodařeném erotickém dostaveníčku otce futurismu Marinettiho s tanečnicí Duncanovou překročil hranice rozhlasové činohry na území zpěvohry. Hlavní postavy a sbor zpívají své komické texty na známé hudební motivy z opery Carmen. Mairowitzovy neotřelé scenáristické postupy dokonale naplnili režisér Ned Chaillet a skladatel Dominic Muldowney. Inscenace BBC si odvážela speciální cenu za inovaci v umění rozhlasové hry.
Právě BBC dala Mairowitzovi první příležitost psát přímo pro rozhlasové médium. Do té doby se živil jako kulturní publicista a divadelník v Londýně, kam původně přijel na pár měsíců jako student Kalifornské univerzity, ale nakonec tu strávil celých šestnáct let, než se usadil ve francouzském Avignonu. V londýnských rozhlasových studiích pochopil, jak pro rozhlas psát, a záhy si vytvořil svůj rukopis charakteristický živým, až filmovým střihem a sklonem k perzifláži, ironii a parodii. V jeho autorské osobnosti se potkávají klukovské vjemy z četby sešitových komiksů s hlubokými znalostmi literatury a dramatu a geneticky vrozeným smyslem pro ironii od židovských předků. Znalost různých kulturních prostředí a jazyků mu otevírala dveře i do dalších evropských rozhlasů, pro které píše na objednávku rozhlasové scénáře, točí dokumenty i režíruje.