Nahrávku v kongeniálním podání Zbyška Horáka, jehož hlasem mluví Clarkson v české podobě Top Gearu, si tak bude možné vychutnat na tom nejvhodnějším místě – za volantem. „Já sám audioknihy rád poslouchám v autě při řízení a někdy i jako spolujezdec, protože udělají příjemný zážitek dokonce i z cesty po D1. Nebo naladí při dojíždění do práce, zvolníte při cestování na dovolenou… A právě na řidiče, ale i na milovníky techniky vůbec jsem myslel, když jsme se rozhodli Clarksonovu knihu natočit – k čemuž došlo ještě předtím, než se s jeho svéráznými způsoby zatočili v BBC. Nejsem totiž určitě jediný, kdo bude jeho osobitý projev rád poslouchat i dál a komu by v dnešním velmi korektním a bezpohlavním světě chyběl rošťácký a provokující Jeremyho styl,“ uvedl Martin Pilař z vydavatelství OneHotBook.
Ty nejúžasnější automobily, letadla, ponorky, raketoplány a další technické výtvory mají podle autora jedno společné: za každým z nich stojí vizionářský inženýr či nadšený konstruktér, který svému stroji vdechl „duši“, ať už šlo o luxusní vůz Rolls-Royce Phantom, letadlo Jumbo Jet, sportovní člun Riva Aquarama, legendárni Spitfire nebo dokonce parabolickou anténu Arthur či smrtící kalašnikov.
Mimoto se od Clarksona dozvíme zásadní informace jako např. kam se nejlíp schovat v případě nukleární války, proč je vesmírná loď z Hvězdných válek lepší, než ta ze Star Treku, či kdo by vyhrál, kdyby se v souboji utkali Superman, James Bond a Terminátor. „Můj výběr nemá žádný vědecký podklad. Jednoho dne jsme prostě já a můj redaktor zašli spolu na oběd a vrátili jsme se se seznamem napsaným na ubrousku. Byly to stroje, které jsme měli rádi, a vybírali jsme je z citových důvodů, za použití srdce spíš než hlavy,“ vysvětluje volbu oblíbených strojů zapálený motorista, jehož pro nevybíravé vyjadřování, které jeho příznivce nejvíc baví, před časem vyhodili z pořadu Top Gear, který léta spolu s dvěma kolegy moderoval. A dodává: „Faktem je, že většina strojů je jen snůška drátů a plastu. Například počítač, na kterém jsem tuhle knížku napsal, nemá o nic víc srdce než Toyota Corolla, která zase nemá o nic víc duše než žehlička Corby. Ale některé stroje duši mají. Někdy, jako v případě Concordu a AK-47, je to proto, že mají tu nejlidštější z vlastností – vadu, a někdy je to proto, že se narodily s genetickým otiskem pošetilého a na scestí svedeného vynálezce.“
Po jeho povídání budou posluchači ze všech těch letadel, lodí a automobilů ještě nadšenější, o něco méně horlivě do nich však možná budou nasedat. V Clarksonově líčení totiž kromě zábavného podání vzniku nových dopravních prostředků a přístrojů nechybí seznam debaklů a chyb, které je dělají „lidštějšími“ ̶ a tedy i slušná řádka všemožných leteckých, lodních a dalších neštěstí, která byla s jejich vývojem a provozem spojena. Jak ale uvádí autor: obvykle k nim dochází v důsledku neutuchající, leč prosté lidské blbosti.
Četby audioknihy se nemohl ujmout nikdo jiný než Zbyšek Horák, který je s Jeremyho způsobem vyprávění a stylem vtipkování za léta jeho dabování v Top Gearu dokonale srostlý. „Humor Jeremyho Clarksona mě baví právě proto, že je nekorektní. Pokud se nemýlím, nedávno v nějakém rozhovoru například sám o sobě prohlásil, že je ‘starý, tlustý a mizerně oblečený’. A představte si, že jsem nezaznamenal jediný hlas, který by se v médiích hlasitě vyslovil proti tomuto tvrzení. Nebyla zorganizována ani jedna protestní petice, nikdo od pana Clarksona nepožadoval omluvu a nikdo nevyhrožoval soudním řízením. A přitom by určitě někdo mohl říct: ‘Pane Clarksone, takhle mi o sobě nemluvte, nebo na vás podám žalobu…’“ Přestože je Zbyšek Horák ostřílený dabér i komentátor, na audioknize pracoval vůbec poprvé: „Audioknížka je proti ostatním disciplínám velice svobodná věc. Pokud se příliš nerozcházíte s představou režiséra, máte velkou volnost ve využití všech vyjadřovacích prostředků. Můžete být rychlejší, či pomalejší, zdůraznit to, či ono podle vlastního pocitu. To je například v dabingu poněkud složitější, protože tam mnoho aspektů určují původní tvůrci filmu, kterým musíte svůj výkon podřídit. Ta svoboda mě bavila.“