Petr Nárožný
Krásných osmdesáti sedmi let se dnes dožívá mimořádně oblíbený herec Petr Nárožný.
Přestože jde o vynikajícího charakterního herce, popularitu mu přinesly především komické role a účinkování v Semaforu po boku Miloslava Šimka a Luďka Soboty a v neposlední řadě i vyprávění několika vtipných animovaných seriálů.
Z toho prvního máme k dispozici supraphonský titul Šimek & Nárožný & Sobota (komplet 1971-1977), který zahrnuje nahrávky od těch nejznámějších až po ty, na které v archivu často neprávem padal prach.
Když se řekne Petr Nárožný a Večerníček, na mysli asi většinovému divákovi vytane bláznivý seriál kreslených grotesek Miloše Macourka Mach a Šebestová, jehož kompletní verze je k dispozici opět díky Supraphonu.
Jako čtoucího interpreta si můžeme Nárožného vychutnat třeba jako jednoho z deseti interpretů Haškova Švejka v někdejším projektu vydavatelství Popron Music. Pátá a šestá část původně vydaná na dvou LP deskách zahrnuje například známé scény s nadporučíkem Lukášem nebo slavnou scénu s krádeží stájového pinče.
Magdaléna Borová
Čtyřiačtyřicáté narozeniny slaví herečka Magdaléna Borová, členka činohry Národního divadla a držitelka Českého lva i Ceny filmové kritiky za hlavní roli ve filmu Krajina ve stínu.
V roce 2019 doplnila Jana Kanyzu a Kajetána Písařovice ve třetím dílu detektivní série Stephena Kinga o „panu Mercedesovi“ Konec hlídky. I přes poměrně malý prostor její role zanechala výborný dojem i v našem recenzentovi, který své dojmy shrnul v článku Psychopat versus detektiv ve výslužbě potřetí.
Loni vznikla v její interpretaci v produkci vydavatelství Voxi zvuková verze bestsellerové prózy Scarlett Wilkové Když přišli psi. Česká dokumentaristka a spolupracovnice projektu Paměť národa v příběhu z poválečných Beskyd nastoluje otázku viny a čtivým vyprávěním strhuje masu čtenářů k tématům, kterým by se jinak nevěnovali.
Jako rozhlasovou herečku můžeme Borovou poznat třeba v dramatizaci čtvrté detektivky z řady o Harrym Holem Joa Nesbøho Nemesis, kde si zahrála policejní specialistku na analýzu kamerových záznamů Beatu Lonnovou. Podle scénáře Víta Vencla a v režii Aleše Vrzáka se v hlavních rolích představili Igor Bareš a Matouš Ruml.