Austerlitz je kromě autorství hry samotné také jejím režisérem a se svým občasným divadelním souputníkem (např. ve Studiu Hrdinů), skladatelem, hudebním režisérem a zvukovým designérem Ladislavem Železným také spoluautorem hudby. Ta nakonec bude hrát mnohem větší roli, než v běžné rozhlasové hře, jak nakonec odpovídá i autorovu vynálezu sonického divadla, které se často ocitá na pomezí řeči a zpěvu.
Autor nalezl prvotní inspiraci v knize jedné z členek punkové aktivistické skupiny Pussy Riot Naděždy Tolokonnikové Jak udělat revoluci: Zápisky z trestanecké kolonie, která ho oslovila svou otevřeností, ironií, ale i sloganovitostí. Protože se umělecky zajímá především o jazyk jako mnohovrstevný fenomén, bude se jeho nejnovější počin odehrávat jako zkoumání různých druhů jazyka (litanie, modlitba, putinovská ideologie atd.), jejich vzájemným napětím a pravděpodobně i tím, co samy o sobě takové jazyky vyjevují o realitě mimo rámec řečeného. Vzhledem k obrovskému propojení současného ruského režimu s pravoslavnou církví dává příběh provokace statečných dívek z Pussy Riot jako výchozí bod celé hry obrovský smysl.
O způsobu své práci, hře Matko Boží, vyžeň Putina, ale i o tom, proč se rozhodl připomenout smutné výročí napadení Ukrajiny hrou z ruského prostředí vypráví v podcastu redaktora Respektu Ondřeje Kundry (Ne)bezpečí.
Hudbu nahrál dirigent Pavel Šnajdr a Brno Contemporary Orchestra, účinkují tři všestranné herečky Kateřina Císařová, Vendula Holičková a Bára Mišíková. Premiéra začíná na Vltavě dnes 18. února 2025 ve 20.00 hodin a dostupná bude tradiční dobu na webu nebo v aplikaci Českého rozhlasu.