Dvě novely Family Frost a Čarodějka z Křemelky nejznámějšího českého spisovatele ironicky zkoumají vztahy mezi zástupci opačných pohlaví. V první z nich se zkrachovalý restauratér Vincent (Martin Finger), který z nutnosti a trochu i na truc rozváží hotovky v mrazicím voze, musí v jeden den konfrontovat se zpovykanými dcerkami, svatbou bývalé manželky a svérázným vlastním otcem, jehož identitu mu matka donedávna tajila. Druhý příběh je vyprávěn z pohledu krásné a krátkozraké Dominiky (Martina Krátká), která je nejen neodolatelně přitažlivá, ale rovněž disponuje zvláštní schopností. Dokáže totiž číst lidem myšlenky. Ale dá se žít se ženou, která doopravdy ví, co si její partner myslí?
Michal Viewegh
- kategorie: Autor
Jeho knihy vyšly v celkovém nákladu blížícím se dvěma milionům výtisků, byly již přeloženy do více než dvaceti jazyků a dočkaly se mnoha filmových a divadelních zpracování.
Audioknihy autora:
Nová audiokniha Michala Viewegha dostala název podle jedné ze třinácti povídek, která je i povídkou finální. Autor v nich svou oblíbenou postavu – Oskara – vystavuje kritickým životním momentům: manželskému stereotypu či nevěrám, ale také skoro jisté smrti. Stárnoucí hrdina ji sice přežije, ovšem záhy se ocitne ve víru těžkých následků. Jedním z nich je rozvod spojený s rozvratem Oskarových dosavadních jistot.
Autor tvrdí, že si téma svých povídek vybral z pohnutek „víceméně osobních“. Většina těch příběhů se ale mohla stát komukoli z nás. Byli jsme zamilovaní až po uši, někdy po tom však přišla kocovina, občas jsme si byli nevěrní a litovali jsme toho, jindy to přece stálo za trochu těch výčitek svědomí. Měli jsme pocit, že si tolik štěstí nezasloužíme, někdy jsme si zas připadali ublíženě a dělali si ze sebe srandu, protože jsme věděli, že všechno za čas pomine. Po šťastné veselici opojení, po opilosti štěstím přichází většinou realita, vystřízlivění, někdy provázené bolestí hlavy.
Dne 8. 12. 2012 nečekaně praskla Michalovi Vieweghovi, jednomu z nejčtenějších českých spisovatelů, aorta. Po úspěšných pokusech o oživení se zcela dezorientovaný Michal znovu pomalu začal učit mluvit a vnímat svět. Kolaps krátkodobé paměti byl takový, že se lidé ze spisovatelova nejbližšího okolí obávali nevratného poškození jeho intelektuálních schopností.