Usídlil se zde s partnerem poté, co po herecké kariéře a romantických námětech dobyl celý svět svým talentem uchvacovat čtenáře kriminálním žánrem.
Znalci Bryndzova díla vědí, že série kriminálních románů s Erikou Fosterovou prokládá spisovatel psaním knih s další ženskou hrdinkou – Kate Marshallovou. Stojí za to připomenout, že v budoucnu není vyloučeno setkat se s vyšetřovacími postupy zrozenými v mysli tohoto plodného autora dokonce možná i v televizním seriálu. Zpět ale k Andělu smrti, v němž se Erika vypořádává nejen s případem, se skloubením svého soukromého a pracovního života a zkorumpovanými nadřízenými, ale i se svým věkem – srovnává se s mladšími kolegyněmi a soudí sebe samotnou. Robert Bryndza tuto detektivní partii nechá rozehrát na úvodní historce, kdy se Erice dělá zle z toho, že by měla být požádána o ruku. Více však nenapovídat! Koktejl plný napětí má okamžitě našlápnuto díky následujícím ingrediencím: vražedným nástrojem jsou dívky s chybou v Matrixu, první obětí sériového vraha je významný politik, který navíc doplatil na svou inklinaci k sadomasochistickým sexuálním praktikám.
Nechybí ani anonymní muži v šedých oblecích, kteří se snaží ovlivnit vyšetřování svými vyděračskými manýrami. Erika však vždy měla problém s autoritami, takže poslušnost není její zrovna silná stránka. Přisypme téma sexuálního zneužívání v zařízeních pro děti a vzrušující, takřka dvanáctihodinová jízda je na světě. Pokud tyto prvky vyprávěcí strategie považujete za klišé, pak je zajímavé se podívat, že i s nimi Bryndza zachází zdatně a podává bizarní okolnosti střízlivě a současně poutavě. Krátce – nemáte pocit, že je to celé tak nějak přitažené za vlasy.
Ale nyní už k tomu, jak si s Andělem smrti poradili v nakladatelství Cosmopolis, kteří dílo vydali rovněž knižně a v elektronické formě. Je to již poosmé, kdy můžeme sledovat v románu Eriku Fosterovou, a rovněž poosmé se setkáváme s hlasem Martina Stránského. Jako interpret se silnou narátorskou zkušeností za sebou odvypráví veškeré dění plynule a neudělá tu chybu, aby zrychloval dikci v těch chvílích, kdy sledujeme akční scény. Nepropadá sentimentu, i když se dozvídáme o skutečně hořkých traumatech, ale zůstává citlivý, tak trochu jako samotná hlavní postava, která kromě své práce a svého lehce odtažitého vztahu s partnerem nejvíc na světě zbožňuje svého kocoura. Atmosféru dobře vyjadřující citlivě napsaný příběh o brutální promyšlené pomstě pak poměrně vkusně dokreslují klavírní hudební předěly mezi kapitolami.