Autorem této mysteriózní detektivky je Jan Dvořáček a jedná se o první projekt, který vzešel ze spolupráce Audiotéky s pražskou FAMU v rámci semináře na katedře scenáristiky. V prvním ročníku se přihlásilo 21 námětů a odborná porota doporučila Audiotéce tři projekty. Vydavatele nejvíce zaujal seriál Genius loci. Podle šéfproducenta Michala Sieczkowského byl Dvořáčkův projekt nejucelenější už v samotné formě námětu a díky pilotnímu dílu neměla Audiotéka pochyb o tom, že autor umí napsat audiálně uvěřitelné dialogy a zajímavé postavy.
S tím lze jen souhlasit. Jan Dvořáček před posluchače předkládá propracovanou detektivku, jejíž každý díl končí cliffhangerem, který recipienty doslova nutí k poslechu dalšího dílu. Samotný děj je snadno představitelný a obsahuje hned několik „wow efektů“. Jednání postav, jejichž charaktery jsou uvěřitelně napsané, je motivicky obhajitelné. Autor navíc už ve scénářích naznačil, jak by měl sound designér se zvukem v rámci audioseriálu pracovat. Zvuk zde totiž hraje velice výraznou roli. Ne sice takovou jako v původně polském audioseriálu Anima (obě řady česky vydala také Audiotéka), ale i tak je to na české poměry zásadní součást příběhu, kterou nelze jen tak odebrat. Právě skrze zvuk, respektive skrze počínající tinitus u detektiva Kislingera, vnímáme celý příběh. Neustávající pištění doprovázející hrdinovy vnitřní monology v nás vyvolává emoce odpovídající ději a dovysvětluje Kislingerovo jednání. Zvukový plán ale v žádném případě nepřehlušuje děj, naopak jej skvěle doplňuje a pozvedá na vyšší úroveň.
Režie audioseriálu se ujal Jakub Šmíd, který herce vedl k co nejcivilnějším výkonům. To se mu v zásadě povedlo, byť trošku zamrzí, že u některých menších rolí nebyl režisér tolik důsledný. Někteří interpreti tak působí koženě a jejich výkony jsou nepřirozené. Oproti tomu jsou Martin Finger (Kislinger) a Vojtěch Vondráček (Vlček) v rolích vyšetřovatelů velice uvěřitelní. Finger ztvárňuje svou postavu jako stárnoucího detektiva, který si už leccos zažil. Tuto zkušenost interpret přenáší do hlasového projevu a nechává posluchače nahlédnout do nitra postavy a do způsobu jejího uvažování. Skvělou protiváhou mu je Vojtěch Vondráček coby nováček v týmu. Tento interpret narozdíl od předchozího jmenovaného nemá tolik audiálních zkušeností, avšak na jeho výkonu to není vůbec poznat. Vondráček představuje Vlčka jako zprvu trochu nesmělého a nezkušeného policistu, který si ale během vyšetřování projde velkou proměnou. Na konci se tak setkáváme s rozhodným mužem, který neváhá jít si za svým. Scenáristou předepsaný konflikt mezi oběma postavami je díky přesvědčivému výkonu obou interpretů v audiální verzi mnohem zřetelnější. Lépe tak vyvstává souboj mezi novým (mladým) a starým. Úspěch audioseriálu Genius loci stojí do značné míry právě na výkonu Fingera a Vondráčka (je pravděpodobné, že se s jeho jménem budeme v audioknižní tvorbě setkávat častěji). Jedním dechem je však třeba dodat, že oběma zdatně sekundují i další herci (zejména Jiří Roskot, Jan Battěk, Anežka Šťastná a Pavlína Štorková).
Spolupráce mezi Audiotékou a katedrou scenáristiky na FAMU nadále pokračuje a vydavatel už vybírá další tituly k audiálnímu zpracování. Na závěr je třeba položit si otázku, kterou vyvolal konec posledního dílu. I ten totiž obsahuje velice nápaditý cliffhanger. Připravuje nás snad Audiotéka na další řadu? Pokud ano, tak doufejme, že si zachová stejně vysokou kvalitu nejen ve zpracování (herecké výkony hlavních představitelů a sound design), ale především ve scénáři. Laťka je totiž nastavená opravdu vysoko.