Sérii Genius Loci vydala Audiotéka v rámci své řady superprodukcí. Na rozdíl od některých převzatých seriálů, které jsou do českého prostředí jen „přesazeny“ (jako například z polského originálu převzatá špičková mysteriózní krimisérie Anima), jde o původní tuzemskou tvorbu. Námět Jana Dvořáčka vzešel ze spolupráce s Filmovou a televizní fakultou Akademie múzických umění (FAMU) a zvítězil v konkurenci ostatních ročníkových prací jeho spolužáků. Po dopracování do podoby devítidílného detektivního seriálu se režie nahrávky se ujal Jakub Šmíd.
Velkou předností scénáře jsou kromě znalosti prostředí především charaktery. Dvě hlavní postavy, ač oba policisté, by už snad nemohly být odlišnější. Major Kislinger, stárnoucí kriminalista, se přimluvil u šéfa místního policejního oddělení, aby na uvolněné místo přijal mladého nadporučíka Vlčka, shodou okolností partnera jeho dcery. Tím ale veškerá vstřícnost z jeho strany skončila, což nezkušený Vlček záhy pozná, když se snaží s budoucím tchánem vycházet jak v osobním, tak v pracovním životě. Střety vyhořelého detektiva na konci aktivního profesního života a nezkušeného, až naivního mladíka jsou, stejně jako rozdílné názory na postup při vyšetřování mezi Vlčkem a jeho novým šéfem tím možná nejzajímavějším na celém příběhu. V prvním díle nás totiž události navnadí na dva různorodé případy a také trochu mysteriózní atmosféru historického města či tajemného, zanedbaného kina, aby se nakonec ukázalo, že s motivem ducha místa ve smyslu historických kulis či tajemné atmosféry se v příběhu skoro vůbec nepracuje. Rozuzlení obou případů je pak z pohledu pravidel detektivky poněkud slabé, chybí podrobnější vysvětlení motivace přinejmenším u linky zmizelých lidí.
Po zvukové stránce patří Genius Loci k tomu nejlepšímu, co jsme zatím mohli z produkce Audiotéky slyšet. Za kvalitu, střih a výsledný mix nahrávky, můžeme poděkovat Davidu Šindelářovi a Bojanu Bojičovi, přičemž druhý jmenovaný se postaral i o hudební složku. Posluchači jistě ocení práci s ruchy a prostředími, které působí věrohodně a díky čistému a hutnému zvuku nahrávka ve sluchátcích posluchače doslova obklopí. Pozor si je ale třeba dát na hlasy postav, které někdy trochu splývají. Neplatí to naštěstí pro představitele hlavních rolí. Martina Fingera jako majora Kislingera poznáte na první dobrou, stejně jako jeho budoucího zeťáka Vlčka, kterého ztvárnil Vojtěch Vondráček. Z dalších hlasů si určitě zapamatujete Martina Myšičku, Josefa Trojana či Petra Čtvrtníčka a Jiřího Roskota. V menší roli se objevil i Ladislav Frej, který má představovat důchodce. Jeho postava na konci seriálu naznačuje možnou cestu, kudy by se snad mohla ubírat druhá řada seriálu, kdyby detektivka Genius Loci u posluchačů uspěla.
Z výsledku tedy zůstává mírně rozpačitý pocit. Očekávání, které vyvolává slibný námět, jsou možná větší, než nahrávka dokáže naplnit. Obálka, trailer, anotace a ostatně i první díl možná leckoho lákají na mystično a tajemnou atmosféru, ve skutečnosti se ale místo do katedrály podíváme jen do zaplivané hospody či na městské slavnosti. Mnohem lépe dopadl audioseriál po stránce realizační, kde snad jen s výjimkou někdy splývajících hlasů hereček i méně známých protagonistů ve vedlejších rolích, nejde nahrávce moc co vytknout, ba naopak je výborným příkladem toho, kam se superprodukce Audiotéky za posledních několik let posunuly.