Za romanopiscem Johnem Boynem stojí již úctyhodná řádka knih. Píše nejen o tíživých tématech pro dospělé, ale i pro děti, a do širokého povědomí se vtiskl románem Chlapec v pruhovaném pyžamu. Ten získal nejen svou filmovou podobu v režii Marka Hermana v roce 2008, ale jako zásadní dílo současnosti má i svou o rok mladší audioknižní verzi. Příběh malého chlapce žijícího v těsné blízkosti osvětimského tábora smrti načetl Michal Zelenka pro vydavatelství OneHotBook. V případě tamtéž vydané zvukové podoby románu Voda se Boyne vtělil do osudu ženy, která se vyrovnává s tragédií způsobenou svým manželem. Audioknize dala hlasový charakter interpretka Dana Černá.
Téma čerpá z četných skandálů sexuálních predátorů, kteří zneužívají své mocenské pozice trenéra sportovních klubů a léta jim prochází ohavné chování k jejich svěřencům či svěřenkyním. Z životem unavené, vinou stíhané ženy, která se rozhodne ukrýt před celým světem, postupně vystupuje na povrch bolestivá pravda. Částečně s ní cítíme a částečně bychom ji rádi konfrontovali s otázkami, jaké si sama klade. Přemýšlivý, místy unavený a jindy rozhořčený tón hlasu Dany Černé jde maximálně naproti našim snahám jí porozumět. Sexuální zneužívání dítěte nepadá jako blesk z čistého nebe, a proto vedeni interpretkou postupně nahlížíme do útrob manželství a počátků vztahu, které se teprve prizmatem zlých událostí jeví jako jasně toxické. Sledujeme detailně fenomén sexuálního zneužívání jako infekci, která postupně roste a zachvacuje všechno, čeho se dotkne, a rozežírá tak mezilidské vztahy.
Dana Černá se jako hrdinka příběhu během kapitol přemisťuje v líčení předchozího života manželky a matky do současnosti, kdy žije obklopena nejistotou a samotou tak, jako je ostrov, kam se uchýlila, obklopen ze všech stran vodou. Voda je proměnlivým, ničivým, ale i životadárným živlem, na němž stojí i kompozice knihy a neustále na tento motiv naráží. I pocit viny hrdinku zaplavuje jako moře útes a pro herečku zde nastala výzva znázornění její postavy, která se znovu rodí, poznává sama sebe a touží po tom, aby odpustila sama sobě a znovu se propojila jako řeka se svou dcerou.
Interpretka vkládá do svého projevu hořkost, nekonečný vztek i sebenenávist. Jednotlivé kapitoly zakončuje hudební vklad, který neplní jen prostou funkci předělu. Naopak de facto komunikuje otevřeně s textem, kupříkladu rozvíjí zvuk volání toulavé kočky, která se objevuje v pronajatém domě, v němž dřívější Vanessa, nyní Willow, hledá útočiště.
Režisérka Apolena Novotná koncepčně vedla Danu Černou tak, aby v projevu obsáhla zkušenost ženy, která překročila padesátku, ale přitom nechala promlouvat naději a dychtivost toho stále mladého v nás, co je připraveno objevovat a vyjadřovat a přijímat cit. Korunou výkonu Dany Černé je rozhovor matky a dcery, z nějž vnímáme hmatatelně proměnu – jako by se viděly poprvé a nalezly sílu začít znovu. To činí z audioknižního prožitku nadějeplnou zkušenost.