Jednou se však do jejího pokoje vloudí roztomilé krysí mládě, které si Zoe okamžitě oblíbí a rozhodne se, že jej ochočí. Většina jejího okolí však má pro malého krysáka mnohem méně pochopení, takže se záhy oba ocitnou ve velkém nebezpečí…
Krysburger představuje už devatenáctou audioknižní walliamsovku, kterou se díky hlasu Jiřího Lábuse a úsilí vydavatelství Tympanum mohou pobavit malí i velcí posluchači. Že se většinou líbí spíše těm prvně jmenovaným, je pravděpodobně dáno obvyklým množstvím citoslovcí, prdění a dalších podobných rekvizit, které dospělí obvykle v případě knih pro děti označí za nechutnosti a v lepším případě je přejdou jen pokrčením ramen. Hlavně, že ratolesti vůbec chtějí něco číst (či poslouchat) a nejsou permanentně přilepení očima k nějakým displejům!
V případě Krysburgera dojde i na mnohem odpornější věci, které by mohly některé citlivější povahy (obzvláště ty posluchače, pro které by šlo o první walliamsovku) zasáhnout víc. Rodiče si možná vzpomenou na slavnou hororovou legendu Krabat, v níž se ve strašidelném mlýně mlela mouka z lidských kostí. V tomto případě je výsledným produktem, jak již název napovídá, houska s masovou náplní, zatímco za surovinu slouží maso poněkud netradičního původu. A jak se později ukáže, nezůstane možná jen u něj…
David Walliams má u nás ale štěstí na interpreta, díky němuž je těžké si jeho (některými rodiči poněkud kontroverzně vnímané) příběhy nezamilovat. Jiří Lábus se navzdory mnoha seriózním, vážným rolím stále nejlépe cítí patrně v prostoru, kde může uplatnit svůj cit pro humor a nadsázku. Zde jeho komediální talent vyniká nejvíce, což je samozřejmě případ i Walliamsových knížek. Protože v nich ale najdeme kromě gagů a komiky všeho druhu i nemalý prostor pro dojímání se a porozumění druhým, ladí Lábus i struny mnohem jemnější, citlivější. A i v této poloze je přitom otevřený dětskému posluchači, vypráví vřelým a přívětivým hlasem, který po všem tom dobrodružství uklidňuje a dodává důvěru v to, že se vše v dobré obrátí. Poťouchlým tónem naopak interpretuje nezbytnou součást většiny autorových příběhů, totiž postavu svérázného leč v jádru dobrosrdečného trafikanta Rádže.
Na rozdíl od některých starších dílů série, nechybí v těch posledních hudební složka. I tentokrát jsou tak nedlouhé kapitoly zakončeny nejrůznějšími elektronickými melodiemi, které občas znějí podobně bláznivě, jako samotný příběh. Tu a tam se do něj ozve i zvuk připomínající krysí pískot. Za nápaditost hudebního doprovodu si Tympanum, respektive studio Soudguru, rozhodně zaslouží pochvalu. Je vždycky příjemné zjistit, že jsou spolu autor, interpret i celkové pojetí audioknihy na jedné vlně.