Důmyslné, vtipné, ale i nenásilně naučné básničky ve sbírkách Milion melounů (2011) nebo Tetovaná teta (2015) ideově i kvalitativně navazují na rozsahem skromný, ale genialitou olbřímí odkaz Emanuela Frynty a jeho Písniček bez muziky a řadí se k podobným pracím Jiřích Dědečka a Weinbergera. Její pohádkové knížky jsou již mnoho let osobitým ohlasem tradičních vyprávění (například veršovaný debut O ptáku Ohniváku a lišce Ryšce, 1973) i původními důmyslnými příběhy: Asi nejznámější budou Pohádky z Větrné Lhoty z roku 2008, které původně vznikly jako náměty ke stejnojmennému Večerníčku, v němž se neodmyslitelně spojily s hlasem Heleny Růžičkové.
Zároveň je Daniela Fischerová od nepaměti kmenovou autorkou na poli mluveného slova, zejména jako tvůrkyně celé řady rozhlasových her. Je proto poněkud s podivem, že komerční nabídka jejích prací ve zvukové podobě je poměrně skromná. A je naopak potěšitelné, že se k těm několika titulům nyní přidává další, který převádí do luxusní zvukové podoby její prózu s prvky dobrodružného vyprávění i science fiction Strakaté uši a sušení padouši.
Bláznivá próza kombinuje spoustu motivů od vynálezu písma a vynálezu rýmu (což se obojí uděje jakoby mimochodem, když si hlavní hrdinka, pravěká dívka Sojka z kmene Strakatých uší na začátku knížky odskočí do lesa „na malou“) přes ohledávání lidské spirituality a dokonce i možností jejího zneužití (to zase prostřednictvím postav šamana Tě Péra a jeho nástupce Tě Pírka), ba dokonce (v příběhu kosmických vyhnanců z planety FAFO) jisté tázavé poučení o (lidské) společnosti a jejím rozvrstvení.
Režie nahrávky, za kterou stojí gigant OneHotBook, se ujala zkušená Natália Deáková, která už předloni pomohla na svět jiné audioknize Daniely Fischerové, a to důvtipnému vykreslení principů zla v pohádkovém příběhu Vúdúlínek, který načetl výtečný Ivan Trojan. Toho u mikrofonu tentokrát vystřídal neméně skvělý Petr Čtvrtníček, který se rozhodl číst se svou osvědčenou směsí zaujatého vyprávění a sympatického odstupu. Výjimečně a opatrně dávkuje herecké prostředky jako osvěžující prvek v jinak „jen“ dokonale převyprávěném příběhu. Jeho obvyklý velmi dobrý výkon příhodně nedoplňují žádné velké hudební plochy, jen kratičké jingly. Ve zvukově perfektní nahrávce si tak lze vtipný i hluboký text užít bez jakéhokoli vyrušování a necelé tři hodiny poslechu uplynou jako voda.