Plodný americký romanopisec Brian Freeman se českým audioknižním posluchačům představil v roce 2021 díky nakladatelství Témbr příběhem zvaným Noční pták. Stejně tak se tímto románem posluchačům poprvé představil i hlavní protagonista, sanfranciský policejní detektiv Frost Easton, který v příběhu vyšetřuje podivně související údajné sebevraždy dvou žen. Toho času jej pátrání zavedlo k Francesce Steinové, psychiatričce, jež oběma zemřelým vymazala z paměti události, které v nich vyvolávaly panické stavy. Pasáže vyprávění, které se soustředí na tuto postavu, tehdy načetla v režii Jana Drbohlava Jana Stryková, zatímco Frostovy pasáže interpretoval Vasil Fridrich.
Nutno říct, že šlo o velmi zdařilou kombinaci hlasů, která se ostatně osvědčila už dříve v případě prvního dílu série Žatva smrti Neala Shustermana, přičemž oba interpreti velmi komfortním způsobem přenesli posluchače přes dvanáct a půl hodiny četby. Jediným evidentním nedostatkem se stala výslovnost Chevroletu Suburban – totiž režie neohlídala, aby oba herci slovo „suburban“ vyslovovali stejně, takže Fridrich jej čte tak, jak se píše, zatímco Stryková jde po anglické výslovnosti. Nebylo by třeba toto zmiňovat, kdyby se Frostův vůz nestal úskalím i v nejnovější audioknize Vnitřní hlas, kde dochází ke kompromisnímu, nicméně poněkud úsměvnému řešení: „subjurban“.
Tak jako tak se Brian Freeman opět ukázal jako spisovatel, který má vše promyšlené a na čtenáře i posluchače si i v druhém dílu série nachystal pár podařených zvratů. Vyprávění v překladu Jana Jiráka brzy vede Frosta ke vzpomínkám na případ sériového vraha Rudyho Cuttera, který byl odsouzen na doživotí – nicméně, jak se ukazuje, na základě zfalšovaných důkazů. Po odhalení této skutečnosti je Cutter, který před pěti lety zavraždil Frostovu sestru, znovu volný, což Frost hodlá co nejrychleji napravit. V tom by mu měla dopomoci Eden Shayová, která o Cutterovi právě píše knihu.
Vasilu Fridrichovi v audioknižním vydání (opět v režii Jana Drbohlava) tentokrát sekunduje Lukáš Hlavica. Ten se ujal pasáží reflektujících počínání samotného Cuttera a postavě, která v posluchačích může od začátku budit jasné antipatie, dodává zcela nový rozměr – byť leckdy až příliš meditativní. Oba interpreti, jejichž hlasy se naposledy potkaly v audioknize Bojovníci železné opony, spolu poměrně příjemně korespondují a zážitek z poslechu nic neruší. Opět dvanáct a půl hodiny dlouhou četbu vhodně a nenuceně doplňuje hudba Petra Hanzlíka, čímž se z Vnitřního hlasu stává ideální kousek pro milovníky krimi thrillerů podobného ražení, jako jsou třeba ty od Michaela Connellyho.