Tematika konspiračních teorií, inženýrů davů a sekt ovládaných pár jedinci patří mezi ty mimořádně atraktivní. Tento fakt dobře využívá autor úctyhodné dvacítky románů thrillerového žánru Andrew Mayne, který je stejně úspěšným spisovatelem jako iluzionistou (nejdříve totiž dobyl svět jako kouzelník známý z populárních televizních show). Motiv kouzelnických triků, iluzí a magických propriet dobře rozehrává i ve svém románu Pád do temnoty, v němž věnoval hlavní hrdince Jessice Blackwood dědečka proslulého právě v umění iluzionismu. Dobrý kouzelník dokáže nechat zmizet obecenstvu přímo před očima i slona. Na počátku celého akčního příběhu plného zvratů sice Jessica Blackwood neztratí slona, ale vesnici na mapě. Právě tady by ale mohla najít klíč k řešení zdánlivě nesouvisejících zločinů, které nemůže mít na svědomí nikdo jiný, než její starý známý Čaroděj.
Herečka Jana Stryková má cit pro drama a v ich formě vyprávěné situace, v nichž je Jessica Blackwood nejrůznějším způsobem ohrožena na životě, jí naprosto věříme. Prožíváme s ní masové nepokoje Američanů včetně napadení Bílého domu a mnohé způsoby, v nichž jsou miliony lidí klamány v přímém přenosu. Nejlepší druhy literární fikce jsou ty, které by se velmi dobře mohly stát. Vyslechnout si Janu Strykovou při popisu předpovědí přírodních katastrof a davů, které se tímto do detailu analyzovaným kouzelnickým trikem vůdce sekty Devona nechají zmanipulovat, se vyplatí. Dozvíte se například, jak komunikovat na libovolnou vzdálenost z vězení se svými stoupenci bez toho, aby strážci vaší mailové schránky postřehli jedinou zprávu. Prostřednictvím jejího hlasu se rovněž podíváte do Quantica, specializovaného pracoviště FBI, kde Jessica Blackwood působí.
Interpretka zvolila střízlivý, někdy sebeironický projev, díky kterému vidíme Jessicu plasticky jako policajtku, která je schopná velkých činů, aniž by při tom potřebovala potlesk. Jenom by ji sakra zajímalo, proč po ní tolik lidí jde. Rudý řetěz je sekta, která by se vyrovnala svou monstrozitou té reálné, Chrámu lidu Jima Jonese, který přiměl více než 900 lidí spáchat sebevraždu. Andrew Mayne nechává Jessicu sahat do své paměti a připomínat historky, které zažila v předchozích dvou dílech série Vrah andělů a Jméno ďábla. Jana Stryková o těchto úspěších a krizích své hrdinky hovoří přirozeně nenuceným tónem, čímž vzbuzuje sympatie, jaké cítíme k lidem, kteří si ani nestěžují, ani se nevytahují. A pamatujme na to, co říkával Jessičin dědeček, když se dostával z nejnebezpečnějších zajetí po vzoru Harryho Houdiniho: „Trezory chrání ty, kteří jsou venku.“