Eidlerovy romány mnohými prvky evokují tradici českých detektivek z minulého století, detektivek závažných ale i laskavých a plných situačního i konverzačního humoru. Ostatně Tympanum jeho sérii vydává v téže edici Lupa, v níž zatím krom románů Martina Stručovského vyšel například Smutek poručíka Borůvky z pera Josefa Škvoreckého. A stejně jako předchozí dva jmenované autory i Eidlera čte Martin Preiss.
K prvnímu případu s názvem Na šábes se nevraždí se bezejmenné soukromé očko Petra Eidlera dostal během rekreačního pobytu pod Prachovskými skalami. Tam se také poprvé setkal se skupinou klientů „Halochemu“ (ve skutečnosti Domov sociální péče Hagibor) a začal se seznamovat s tím, jak funguje Židovská obec v Praze. Některé postavy jako rebecin Bergerová se budou, z dobrého důvodu, v Eidlerových románech opakovaně vracet.
Velmi krátce nato přichází vydavatelství s dalším dílem románové série, a to s titulem Nahá s Davidovou hvězdou. Zde se Eidler detailněji soustředí na policejní práci, vyšetřovací postupy, výslechy svědků, výsledky pitvy i profilování pachatele. I samotná linie vyšetřování se tímpádem rozdělí a čtenáři i posluchači mohou mít dojem, že po prvním románu se jim nedostalo to, co si slibovali od druhého. Nicméně po roční odmlce přichází Tympanum s audioknihou Smrt konvertity. I tentokrát se vrací rebecin Bergerová, detektivova přítelkyně Kateřina, velitel pražské mordparty, ale i komický pan Lála.
Po Nahé s Davidovou hvězdou je Smrt konvertity příjemným návratem do Maiselovy ulice, a s tím i k přehlednému komornímu případu. Na počátku stojí zmizení mladíka, který se připravoval na konverzi k židovství, leckdo se domnívá, že si to možná nakonec rozmyslel, jenže nic není tak jednoduché, jak se zprvu zdá, a ve hře jsou překupníci se starožitným zbožím i dávno zapomenutá životní dramata. Exkurzi do židovského prostředí provádí autor opět velmi citlivým, nenásilným způsobem.
Martin Preiss pod režijním vedením Vratislava Hubičky opět odvedl skvělou práci, díky níž je vypravěčsky zdatná Eidlerova detektivka posluchačským zážitkem, který přináší velkou míru komfortu. Postavy jsou od sebe opět pěkně rozpoznatelné a pan Lála v Preissově podání tentokrát zvládá předvést velmi roztomilý bavorský přízvuk.
Co se týče hudby, je příběh opět uveden znělkou ryze kriminalistického charakteru, mírně evokující americkou drsnou školu. Ani tentokrát ovšem nechybí ozvěny klezmerového klarinetu. Závěrem lze říci, že tímto počinem by audioknižní vydávání Eidlerovy série rozhodně skončit nemělo, naopak – materiálu je dost a tak věřme, že se můžeme těšit na další díly jako Kdo zabije Evu S.?, Případ Aleny Struskové nebo Přerušený řetězec.