Při besedě se Sam Holland se sál Franze Kafky beznadějně zaplnil. Bohužel se neúčastnila Jitka Ježková, která její příjemně brutální romány opatřila pro české posluchače svým hlasovým kreditem. Spisovatelka vyprávěla o svém dětství a vyrůstání, v němž zapustily její kořeny vášně pro zločin a všechno, co s ním souvisí. Jako dítě se například dostala k časopisům o forenzní vědě a okamžitě vzbudily její zájem, na což ovšem připadala svým rodičům poněkud příliš mladá.
Znalost kriminologie prokázala již v prvním thrilleru Kopírák, který označila jako svůj osobně nejoblíbenější. V něm se zabývá motivem vraha, který se rozhodne napodobovat zločiny nejproslulejších sériových vrahů. Ty zkoumala velmi podrobně a použila metodu, jakou vídáme spíše v roli vyšetřovatelů – vyvěsila si jejich portréty na zdi spolu se základními informacemi, což se poněkud bizarně vyjímalo na obrazovce počítače při pracovních zoomových konferencích, které v téže místnosti vedl její manžel za covidového období.
Jako svou inspiraci a zásadní vzor uvedla temnotu, jakou se zabývá režisér David Fincher a zejména snímek Sedm, který jako by spustil novou éru zobrazování zla jako takového. Pochopitelně propadla i jeho seriálu Mindhunter. Z publika padla řada dotazů a na všechny bohužel nebylo dost času. Dozvěděli jsme se nicméně alespoň něco o její pisatelské rutině: píše pravidelně v době, kdy je její potomek ve škole. Relaxaci a nápady nalézá na procházkách při venčení psa.
Existuje dokonalé alibi či dokonalá vražda? Jak se rozhodujete, kterou postavu jako autorka zabijete? Použila jste někdy jako předlohu postavy někoho z reálného života? – I na to se účastníci setkání ptali. Dozvěděli se následující: „Dokonalá vražda by měla vypadat jako nehoda. Když mě nějaká postava začne otravovat, zabiju ji. Ve své třetí knize jsem použila jméno někoho, kdo mě v reálném životě štval, a nechala jsem ho usmrtit pod koly vlaku.“
Zfilmování románů Sam Holland není vyloučeno, sama by nejraději viděla v roli své vyšetřovatelky Cary Elliotové Emily Bluntovou. V audioknižní verzi se můžete nechat vyděsit jejími obratně konstruovanými zločiny mimo úvodního Kopíráka a třetího Pána loutek také v pořadí druhým příběhem nazvaným Číslo 20. Ve čtvrtém pokračování The Countdown Killer, které se v originále chystá na vydání během několika týdnů, se autorka rozhodla zbavit jedné z hlavních postav, s nimiž se fanoušci na policejním oddělení v předchozích dílech setkávali.
Připomeňme, že tato neskutečně pracovitá autorka píše také pod svým skutečným jménem Louisa Scarr, kdy má na kontě několik sérií. Umělecké tvůrčí ego Sam Holland stvořila v rámci rozhodnutí odlišit nový způsob, více psychotického psaní. Doplňme, že tak píše k radosti všech, kdo ocení opravdu kvalitní hrůzu.