Kdykoliv přijde řeč na audioknižní začátky, neopomene Jiří Dvořák zmínit novelu Viktora Dyka Krysař, kterou v režii Markéty Jahodové přečetl v roce 2009 pro Český rozhlas. Přestože nahrávka nevznikla primárně pro audioknižní vydání a přestože ani nejde o první Dvořákovu rozhlasovou práci, je právě tato četba mnohými posluchači i interpretem samotným považována za jednu z jeho nejpodstatnějších nahrávek. Díky digitální distribuci se s Krysařem v interpretaci Jiřího Dvořáka mohou seznámit i ti, kteří ho dosud míjeli.
Řada audioknižních posluchačů se ovšem s Jiřím Dvořákem coby interpretem seznámila prostřednictvím Trilogie z ostrova Lewis skotského autora Petera Maye, kterou v roce 2013 odstartovala Skála. O knižní vydání se postaralo nakladatelství Host, zvukovou podobu připravilo v režii Jitky Škápíkové tehdy mladé vydavatelství OneHotBook. O rok později vydaná audiokniha Muž z ostrova Lewis, znovu ve Dvořákově interpretaci, zaujala porotu ceny Audiokniha roku 2014 natolik, že jí udělila 1. místo v kategorii Nejlepší audiokniha – četba. Šachové figurky potom v následujícím roce celou trilogii uzavřely.
V roce 2018 zabodovaly v již zmíněné soutěži Audiokniha roku hned dvě audioknihy, na kterých se Jiří Dvořák významně interpretačně podílel. Nejprve to byla dramatizovaná četba kriminálního thrilleru podle skutečné události Jedlová samota, kterou vydalo AudioStory. Pro 19 hlasů upravený text německé autorky Andrey Marie Schenkelové bodoval v kategorii Dramatizace a Cena posluchačů jistě právě i díky výkonu Jiřího Dvořáka v roli vypravěče celého příběhu.
Druhou oceněnou Audioknihou roku 2018, tentokrát v kategorii Mluvené slovo mimo kategorie, byla Opuštěná společnost Erika Taberyho. Jiří Dvořák v ní spolu s Ivanem Trojanem dokázal, že mu nejsou cizí ani nebeletristické žánry. V textu, který získal cenu Magnesia Litera Kniha roku, se posluchač díky promyšlené dvojhlasé interpretaci neztrácí ani přes jeho náročnost. Porota Audioknihy roku jeho zvukovou podobu ocenila: „Přednes Jiřího Dvořáka má sympatickou míru naléhavosti při zachování správných akcentů v místech, kde i Tabery zdůrazňuje zásadní argumenty svých esejí.“
Jestliže jsme tuto přehlídku zásadních audioknih Jiřího Dvořáka otevřeli rozhlasovou četbou, zakončíme ji další jeho rozhlasovou prací. Tentokrát adaptací hry Václava Havla Žebrácká opera. Ta vznikla a byla odvysílána u příležitosti 30. výročí sametové revoluce a současně vydána coby audiokniha. Sám Dvořák o své postavě sňatkového podvodníka Macheata řekl: „Je to takový sympatický grázlík. Je ukecaný, chytrý, umí to s ženami. V podstatě si myslím, že ač zločince, lidé by si ho mohli oblíbit.“ A nutno dodat, že se i této role ujal nadmíru přesvědčivě.