Lze bez nadsázky říct, že Stránský stál na začátku nové vlny zájmu o audioknihy. V době, kdy se u nás formoval digitální trh mluveného slova nahrál pro vznikající vydavatelství OneHotBook (tehdy ještě pod značkou Dragontattoo) v roce 2011 první část trilogie Milénium Stiega Larssona Muži, kteří nenávidí ženy. Následující rok se na trhu objevily i další dva díly Dívka, která si hrála s ohněm a Dívka, která kopla do vosího hnízda. Rozsah více než 46 hodin a nekrácená četba světového bestselleru byla v té době průkopnickým počinem. Stránský později ještě nahrál další tři díly série, kterou po zesnulém Larssonovi dopsal David Lagercrantz. Původní Milénium je dodnes často první audioknihou, po které sáhnou posluchači, kteří se s mluveným slovem teprve seznamují.
Už počátkem roku 2012 vydal Práh audioknižní podobu biografie Steve Jobs od Waltera Isaacsona. Tou se podařilo oslovit silnou cílovou skupinu fanoušků několik měsíců před tím zesnulého vizionáře, zakladatele společnosti Apple a současně milovníků moderních technologií, ze kterých se stali noví posluchači audioknih. 26hodinová četba byla tehdy rekordní nejen stopáží, ale také profesionálním výkonem, který Stránský udržel po celou dobu na nejvyšší úrovni. Steve Jobs v jeho podání se stal na dlouhou dobu nejprodávanější audioknihou a získal za to dokonce ocenění Český bestseller roku 2012.
V témže roce měl Martin Stránský příležitost podílet se na dalším bestsellerovém titulu, audioknize Jonase Jonassona Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel. O vydání humoristického románu švédského autora se v knižní, e-knižní i audioknižní podobě postaralo vydavatelství Panteon (dnes je součástí skupiny Albatros Media), které mu věnovalo skvělou marketingovou péči. Všechny zmíněné knižní formy vyšly (téměř) současně a čtenáři tak měli na výběr, které z nich dají přednost. Stránský v četbě zúročil svůj cit pro ironický až černý humor a díky jeho interpretaci získal román další podstatný rozměr. Dodejme, že se Stránský posadil před mikrofon ještě u dalších Jonassonových audioknih Analfabetka, která uměla počítat, Zabiják Anders a jeho přátelé (a sem tam nepřítel) a konečně přímého pokračování Staříka s názvem Stojednaletý stařík, který se vrátil, aby zachránil svět.
A stále zůstáváme v roce 2012 – velmi plodném pro audioknižní práci Martina Stránského i pro české posluchače audioknih. Tehdy totiž vydal Fragment (dnes rovněž člen Albatros Media) první část tetralogie Odkaz Dračích jezdců Christophera Paoliniho, legendární fantasy Eragon. I s ní se vydavatel trefil do počátků audioknižního boomu u nás a znovu se tedy stalo, že se s hlasem Martina Stránského mohli seznámit noví, tentokrát mladší posluchači. Tituly Eldest a Brisingr vyšly v následujícím roce, čtvrtý díl Inheritance se k posluchačům dostal v roce 2014. Série ve zvukové podobě čítá přes 100 hodin četby a dodnes patří k nejrozsáhlejším audioknižním počinům Martina Stránského.
Od audioknižních začátků se posledním titulem naší pětice audioknih Martina Stránského přenesme blíže současnosti, od jednohlasých četeb k rozsáhlejším a náročnějším projektům a vlastně obloukem zpět k vydavatelství OneHotBook. To totiž natočilo v roce 2018 mrazivý příběh podle skutečné události z roku 1845 Terror Dana Simmonse a oslovilo pro něj jedenáct českých herců. Martin Stránský zde ztvárnil náročnou úlohu kapitána Francise Croziera. Pro upřesnění: nemluvíme o dramatizaci, ale o vícehlasé četbě, která svou atmosférou přesvědčila porotce ceny Audiokniha roku 2018 natolik, že ji přiřkli nejvyšší příčku v kategorii vícehlasá četba a označili ji i za Absolutního vítěze celého ročníku. Jistě i zásluhou špičkového výkonu Martina Stránského.