Unikátní a svou šíří nebývalý průzkum nabízí meziroční srovnání chování audioknižních posluchačů. Potvrzuje, že audioknihy zpřístupňují literaturu i lidem, kteří se dříve o četbu nezajímali. 54 % respondentů zodpovědělo, že díky audioknihám „čtou“ více. Činí tak zejména u domácích prací (17 %), při řízení automobilu (14 %), večer při usínání (14 %), doma při odpočinu (13 %), na procházkách (8 %) nebo při nějaké kreativní či řemeslné práci (7 %) a to nejčastěji z audioknižních aplikací (48 %) či jiného hudebního přehrávače v mobilu (19 %).
Posluchači jednoznačně preferují nekrácené četby (77 %) s hudebními předěly (86 %). Při jejich výběru přikládají nejvyšší pozornost autorovi předlohy (27 %), řídí se ale i podle anotace (19 %), žánru (15 %), recenzí (14 %) a ukázky (13 %).
44 % dotázaných se o audioknihách poprvé dozvědělo z internetu. Své nákupy hradí nejčastěji platební kartou (61 %), prostřednictvím internet bankingu (18 %) nebo přes PayPal (13 %).
Audiolibrix doplnil data sesbíraná od všech dotázaných také vlastními prodejními statistikami. Z nich například vyplývá, že nejpopulárnějšími žánry jsou detektivky a thrillery (41 %), které jsou současně žánry nejprodávanějšími (34 % všech prodejů). Současně Audiolibrix upozornil, že členové jeho audioknižního Klubu nakupují téměř 6× více než nečlenové.
Vybrané výsledky Velkého audioknižního průzkumu 2019 přehledně zpracovává infografika, k dispozici jsou i kompletní data.