Když se vrátíme k úspěchu dokumentárního dramatu Elity, jehož jste autorem a které v režii Bely Schenkové získalo titul absolutního vítěze audioknihy roku 2024, měl jste možnost jejich zvukovou verzi slyšet? Sama režisérka uvedla, že divadelní zpracování neviděla se záměrem, aby ji při jejím pojetí neovlivnilo.
Bohužel jsem zvukovou verzi Elit zatím neslyšel. S Belou Schenkovou ale jinak stoprocentně souhlasím: je otázka, do jaké míry je možné jiné pojetí vnímat jako inspiraci, a do jaké může člověka limitovat.
Je to pro vás pracnější ukočírovat vetší množství herců jako při režírování superprodukce Nad propastí?
Pracnější to v něčem je za situace, když jsou všichni ve studiu pohromadě, kdežto v případě Nad propastí je herců sice hodně, ale po sobě. Byl jsem jako režisér vždycky jeden na jednoho. Náročnější to bylo pouze v tom, jak rychle se ve studiu střídali a bylo tak nutné se vždy pohotově „přeštelovat“. Nicméně v mase herců přítomných naráz bych taky problém neviděl. Navíc tím, že to bylo víc čtení než hraní, tak to tady bylo ukočírovatelné.
Na čem v současnosti pracujete?
Teď hlavně stěhuji Dejvické divadlo, a to z Prahy 6 na Prahu 11, na metro Háje do Galaxie, kde bude nový kulturní prostor, kam se přesune nejen Dejvické divadlo, ale také Minor, Dance Connected a částečně DAMU a festival 4+4 dny v pohybu. První věc v prostoru Galaxie s Dejvickým divadlem budu zkoušet už na podzim. Do toho mám rozpracované různé filmové látky.
Je pro vás jako režiséra poslech audioknihy prací, nebo odpočinkem?
No když na ní sám pracuji, tak je to taky práce, nicméně pokud absolvuji třeba dlouhou cestu autem, pustím si rád audioknihu, která má třeba šestnáct hodin, to je perfektní. Buď jde o něco, co potřebuji k práci, takže je to rešeršní poslech, nebo dostanu od někoho nějaký tip nebo jde o něco, na co úplně náhodně narazím.
Máte doporučení vašemu srdci blízký hlas interpreta nebo konkrétní audioknihu, která vás zaujala?
Co se týče hlasu, tak Oldřich Kaiser. Jako audioknihu jsem naposledy nesmírně obdivoval Svědomí proti násilí od Stefana Zweiga s interpretem Františkem Derflerem.








