Úsměvné příběhy otce na rodičovské dovolené se na internetu objevily poprvé v červenci 2013, knižně vyšly zásluhou vydavatelství Ikar už o rok později. Svými zápisky získal Dominik Landsman mnoho čtenářů lačnících po dalších jeho nekňubovských příbězích, po neohrabaných pokusech o sdílení životního prostoru s novorozencem, po zdánlivě beznadějných, leč vtipně podaných okamžicích. V Deníčku moderního fotra vytvořil kompilát snad všech situací, do kterých se rodič (ne nutně pouze otec) dostává, a až do krajnosti je vyhrocuje. Ladsman nezažívá nic jiného než všichni mladí rodiče, je ale schopen podat své zkušenosti s nadsázkou a humorem (často černým).
Zatímco ale v blogu lze při nepravidelně publikovaných příspěvcích fotrovský deníček vstřebávat postupně, očekávat v reálném čase co nového se stane malému Čeňkovi a jeho bezradnému tatínkovi a tu a tam se zasmát nenadálým situacím, v souborném vydání to tak není. Knižní čtenář dostává příběhy naráz a dá se očekávat, že je tak i čte. Počáteční nadšení z formy vyprávění a vtipu autora postupem upadá a Ladsmanovy vtípky se stále častěji ukazují jako lehce předvídatelné, čímž ztrácí na údernosti. Stejně to pochopitelně funguje i u zvukové verze – posluchač se nejspíše brzy nabaží neustále omílaných témat a po čase se začne při poslechu nudit.
Téměř šestihodinová audiokniha tak musí vsadit na něco jiného – na interpretační výkon. Po čase se do studií OneHotBook vrátil herec a především dabér Filip Švarc, který v roce 2014 tak skvěle interpretoval Lovce hlav. Přestože Ladsmanův Deníček neposkytuje prokreslené charaktery, jaké se podařilo vytvořit Nesbømu, a přestože se příhody otce na rodičovské pochopitelně odlišují od případu Rogera Browna, odvedl Filip Švarc i tentokrát profesionální výkon. Deníček moderního fotra, naditý humornými scénami založenými na chlapské rodičovské neohrabanosti a přítomnosti nového neznámého člena rodiny, zní v jeho podání naprosto přirozeně – tedy jako zápisky. Taková forma poskytuje sice mizivý prostor pro uměleckou interpretaci, Švarc se o nic takového ale ani nepokouší. Vlastně se dá napsat, že vystačil jen s cynismem a sarkasmem v hlase.
Zvukový Deníček moderního fotra je příjemnou kompilací humorných Landsmanových textů, zároveň si ale nese i nevýhodu jejich souborného vydání. Může ovšem navíc nabídnout povedenou interpretaci Filipa Švarce a za alespoň stručnou zmínku rozhodně stojí i nápaditá hudební složka.